Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


email

Email

Adresy serverů

Co je email noreply@

Email noreply@… je generická emailová adresa, automaticky vytvořená při založení domény s www službami, která se používá pro odesílání emailů z www serveru PHP funkcí mail().
Adresa je vložena do hlavičky emailu jako: Return-Path: <noreply@…>.
Adresa se používá pro cizí mail servery jako adresa skutečného odesílatele, přičemž některé mail servery mohou kontrolovat, jako část antispam opatření, zda adresa skutečného odesílatele existuje = lze na ní doručit zprávu.
Zprávy v tomto mailboxu starší než 1 měsíc jsou automaticky mazány. Pokud je zákazník chce dostávat, může si je stahovat (IMAP/POP3/webmail) nebo přesměrovat v ISPA jako pro kterýkoliv jiný email.

BANNED message from you, archivy ZIP, RAR, TAR, ...

Poslal jsem zakázaný soubor (např exe) v archivu a přesto nedorazil, proč?
Archivy se kontrolují na přítomnost virů a zakázaných nebezpečných souborů, stejně jako by v archivu nebyly, pokud je zakázaný soubor nalezen, není zpráva doručena a je vrácena odesílateli.

Co je UBE - Unsolicited Bulk Email?

Zpráva byla vyhodnocena jako spam. Důvodem u korektní zprávy může být například: formátování HTML s malým podílem textu nebo neobvyklá příloha nebo větší rozesílání podezřelých mailů odesílatelem. Označení odesílatele jako spamujícího (IP, mail adresa) může být uloženo v cache a ovlivňovat i další zprávy. V takových případech je záznam v paměti obvykle 10 minut.
Více informací www.imc.org/imc-spam/

Jaké jsou limity doručovaných mailu?

Jedna zpráva může mít maximálně

  • max 169MB
  • max 50 adresátů

Chodí mi mnoho spamu

Nastavení spam filtru je citlivá záležitost, aby u všech rozeznal spam od regulerních zpráv. Přestože této službě věnujeme velkou péči, může být některý spam doručen. A opačně některá regulerní zpráva vrácena odesílateli. Spam mohou zákaznící přeposílat na email spam@unihost.cz, bez jimi přidaného obsahu, kde je automaticky zpracován pro vyhodnocování spamu. Neznamená to ale, že vždy po první přeposlané zprávě přestane tento typ spamu procházet. Na zkvalitňování služeb spam filtru průběžně pracujeme, byť je to drahocený čas a prostředky v boji proti tomuto způsobu kriminality. V roce 2009 na 1 doručenou zprávu připadalo 5 zadržených spamů.

Pokud subjekt, který šíří obchodní sdělení, podléhá právnímu řádu České republiky, můžete podat stížnost na nevyžádané obchodní sdělení přímo Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Nebyla mi doručena zpráva

Pro ověření zda zpráva byla doručena na naše mail servery a pokud ano, proč nebyla doručena adresátovi, potřebujeme znát minimálně:

  • email adresu odesílatele (From)
  • email adresu adresáta (To)
  • datum a čas odeslání

nebo v lepším případě nám přeposlat původní odeslanou zprávu včetně hlaviček. Nebo vrácenku této zprávy, pokud je vracejícím mail serverem náš server. Pokud je vracejícím mail serverem cizí mail server, obraťte se prosím přímo na jeho správce/podporu.

Nedojde mi email, dle podpory je ale doručen do mailboxu

Pro vyloučení problémů s email klientem, antivirem nebo přítomností viru na počítači

  1. ukončete email klienta (Thunderbird, Outlook, …)
  2. pošlete email
  3. zkontrolujte přes webmail zda je email doručen

Obvykle je email doručen během minuty, ale počítejte s rezervou a počkejte hodinu. Ve většině případů se potvrdí, že email je doručen - zobrazí se přes webmail a ztratí se až ve Vašem email klientu. Pak ověřte lokální pravidla pro doručování, filtrování, atd. Případně nechte počitač zkontrolovat na přítomnost viru.

Zpráva byla odmítnuta nebo označena jako spam, proč?

Informace o důvodech jsou uvedeny ve vrácence a hlavičkách X-Spam-*. Pro jejich vysvětlení nám je prosím přepošlete.
Zkontrolute také zda Vaše IP adresa není vedena na blacklistech.

Dostal jsem vrácenku zprávy kterou jsem neposílal

Opravdu jste zprávu neposílal? Nemáte náhodou zavirovaný počítač, zkontrolujte prosím dle vrácenky nebo hlaviček původní zprávy, zda Received není z Vaší IP adresy. Příklad Received:
Received: from BAY112-W16 ([64.4.26.116]) by bay0-omc1-s27.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959); Wed, 5 Aug 2009 02:18:29 -0700
Received: from [192.168.6.100] (r5ad159.net.upc.cz [86.49.37.159]) by camel.unihost.cz (Postfix) with ESMTPSA id 73A5C1048399; Fri, 18 Sep 2009 10:16:48 +0200 (CEST)
Pokud jste zprávu neposílal, bohužel falšování adresy odesílatele je snadné a někdo cizí z IP adresy viz Received použil Vaší emailovou adresu pro rozesílání spamu. Můžete kontaktovat se stížností správce sítě do které IP adresa patří, viz Jak zjistím informace o cizí IP adrese?. Boj proti spamu viz Chodí mi mnoho spamu.

Report vrácenky jako spam

Uvedená zpráva byla vrácenkou na spam zprávu, se spam score nižším než je nutné pro neposílání vrácenky. Vrácenka je dle RFC legitimní a jejich vypnutí by nebylo dobře pro zákazníky.

Chyba mail for domena.tld loops back to myself, z mx2.unihost

Důvodem je, že mail byl doručen na záložní mail frontu (server mx2.unihost), ale nelze jej předat na primární mail server.
A/ Doména nemá v ISPA nastavenu službu Mail, pouze Mail Backup.
B/ V DNS není nastaven primární mail server, pouze záložní (mx2.unihost).

Chyba Client ... blocked using bl.spamcop.net

554 5.7.1 Service unavailable; Client host [x.x.x.x] blocked using bl.spamcop.net; Blocked - see http://www.spamcop.net/bl.shtml?x.x.x.x

IP adresa odesílatele je vedena na black-listu SpamCop. Všechny mail servery, včetně našich, využívající tento black-list, jako součást ochrany proti spamu, tedy blokují emaily z této IP adresy. SpamCop je znám jako solidní black-list a je uváděn v mnoha best-practices pro mail servery. Jeho použití nepovažujeme tedy za nevhodné.

Věc musí vyřešit správce dotyčného IP rozsahu delistingem z black-listu.

Na black-list se IP adresa nedostala jen tak, pravděpodobně její správce ignoroval stížnosti na podezření spamu z dotyčné IP adresy. Pokud je snaha věc řešit, stížnosti na SpamCop se vyřeší domluvou/smírem, bez eskalace IP adresy na black-list - naše zkušenost.

SPF a Undelivered Mail Returned to Sender

Odesílatel v doméně s restriktivní SPF politikou dostane vrácenku typu „Undelivered Mail Returned to Sender“ pro mail který odesílal, ale jinému příjemci (To; na 2. server). Pak mail byl přesměrován na 3. adresu na server s podporou SPF, ale bez změny adresy From, takže 3. server odmítne zprávu, protože 2. server není oprávněn posílat zprávy pro doménu původního odesílatele.
odesílatel (SPF ok) → To 2. server (SPF ok) → redirect → To 3. server (SPF KO - 2. server nemůže posílat zprávy pro tuto doménu).

<ja@seznam.cz>: host mx50.seznam.cz[77.75.77.47] said: 550 5.7.1 Sender Policy Framework of `vase-domena.tld' domain denied your IP address. (in reply to MAIL FROM command) 

Můžu posílat maily z Mail alias domény?

Ano lze posílat maily z adres Mail alias domény.
Například pokud je v primární doméně založen email ja@dom.tld a alias doména je foo.tld, pak existuje alias email ja@foo.tld. Maily na ja@foo.tld jsou doručovány (do primárního mailboxu ja@dom.tld). A lze odesílat maily s FROM adresou alias domény ja@foo.tld.
V poštovním klientu tedy můžete nastavit FROM adresu na email alias domény.
V případě použití našeho SMTPc.unihost jsou přihlašovací údaje shodné s loginem primární domény.

Chyba Sender address rejected: not owned by user

Failed to transport message. Message sending failed since the following recipients were rejected by the server: název-smtp-účtu (The server responded: „5.7.1 ‹jiny-email@domena.tld›: Sender address rejected: not owned by user muj-email@moje-domena.tld“)
Poštovní klient vypíše uvedenou zprávu a neodešle email. Důvodem je jedna z nasazených ochran před rozesíláním spamu a zneužíváním emailových účtů, kdy nelze poslat email FROM z jiné adresy než byla použita pro přihlášení.
Řešením je, vytvořit si v poštovním klientu další SMTP účet kde jako login bude požadovaný email FROM (zde jiny-email@domena.tld).
Toto omezení neplatí pro použití aliasů, lze tedy z muj-email@moje-domena.cz postlat také muj-email@moje-domena.eu, pokud je v administraci doména založena jako Mail alias.

Jak zobrazit hlavičky zprávy?

MS Outlook

Mozilla Thunderbird

  • klávesová zkratka CTRL+u
  • z menu ViewMessage Source
  • v otevřené zprávě other actionview source

SMS notifikace emailu

  • Vodafone - Jak nastavit upozornění na e‑maily přicházející do mé e‑mailové schránky?

Nastavení automatické odpovědi

Automatickou odpověď můžete nastavit přes ISPA administraci, po přihlášení Vašim emailem. Po přihlášení můžete změnit

  • Heslo
  • Doručení
  • Jméno
  • AutoReply = automatická odpověd

Změna hesla emailu

Heslo můžete změnit přes ISPA administraci, po přihlášení Vašim emailem a stávajícím heslem.

email.txt · Poslední úprava: 2021-01-20 18:00 autor: fuxa

Donate Powered by PHP Valid HTML5 Valid CSS Driven by DokuWiki