Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


email

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Následující verze
Předchozí verze
email [2010-11-22 15:57] – vytvořeno fuxaemail [2021-01-20 18:00] (aktuální) – [Nebyla mi doručena zpráva] fuxa
Řádek 1: Řádek 1:
 ====== Email ====== ====== Email ======
 +===== Adresy serverů =====
 +**[[adresy-serveru-pro-webhosting#mail-servery|UniHost Mail servery]]**
  
 ===== Co je email noreply@ ===== ===== Co je email noreply@ =====
Řádek 16: Řádek 18:
  
 ===== Jaké jsou limity doručovaných mailu? ===== ===== Jaké jsou limity doručovaných mailu? =====
-Jedna zpráva může mít maximálně 40MB. \\ +Jedna zpráva může mít maximálně 
-V jednom mailboxu může být maximálně xMB, kde x = nastavení Mail quota dle ISPA. \\+  * max 169MB 
 +  * max 50 adresátů
  
 ===== Chodí mi mnoho spamu ===== ===== Chodí mi mnoho spamu =====
 Nastavení spam filtru je citlivá záležitost, aby u všech rozeznal spam od regulerních zpráv. Přestože této službě věnujeme velkou péči, může být některý spam doručen. A opačně některá regulerní zpráva vrácena odesílateli. Spam mohou zákaznící přeposílat na email ''spam@unihost.cz'', bez jimi přidaného obsahu, kde je automaticky zpracován pro vyhodnocování spamu. Neznamená to ale, že vždy po první přeposlané zprávě přestane tento typ spamu procházet. Na zkvalitňování služeb spam filtru průběžně pracujeme, byť je to drahocený čas a prostředky v boji proti tomuto způsobu kriminality. V roce 2009 na 1 doručenou zprávu připadalo 5 zadržených spamů. Nastavení spam filtru je citlivá záležitost, aby u všech rozeznal spam od regulerních zpráv. Přestože této službě věnujeme velkou péči, může být některý spam doručen. A opačně některá regulerní zpráva vrácena odesílateli. Spam mohou zákaznící přeposílat na email ''spam@unihost.cz'', bez jimi přidaného obsahu, kde je automaticky zpracován pro vyhodnocování spamu. Neznamená to ale, že vždy po první přeposlané zprávě přestane tento typ spamu procházet. Na zkvalitňování služeb spam filtru průběžně pracujeme, byť je to drahocený čas a prostředky v boji proti tomuto způsobu kriminality. V roce 2009 na 1 doručenou zprávu připadalo 5 zadržených spamů.
  
 +Pokud subjekt, který šíří obchodní sdělení, podléhá právnímu řádu České republiky, můžete podat [[https://www.uoou.cz/formular-stiznosti-jak-podat-stiznost-na-nevyzadana-obchodni-sdeleni/ds-1501/|stížnost na nevyžádané obchodní sdělení]] přímo Úřadu pro ochranu osobních údajů.
 ===== Nebyla mi doručena zpráva ===== ===== Nebyla mi doručena zpráva =====
 Pro ověření zda zpráva byla doručena na naše mail servery a pokud ano, proč nebyla doručena adresátovi, potřebujeme znát minimálně: Pro ověření zda zpráva byla doručena na naše mail servery a pokud ano, proč nebyla doručena adresátovi, potřebujeme znát minimálně:
Řádek 28: Řádek 32:
   * datum a čas odeslání   * datum a čas odeslání
 nebo v lepším případě nám přeposlat původní odeslanou zprávu včetně hlaviček. Nebo vrácenku této zprávy, pokud je vracejícím mail serverem náš server. Pokud je vracejícím mail serverem cizí mail server, obraťte se prosím přímo na jeho správce/podporu. nebo v lepším případě nám přeposlat původní odeslanou zprávu včetně hlaviček. Nebo vrácenku této zprávy, pokud je vracejícím mail serverem náš server. Pokud je vracejícím mail serverem cizí mail server, obraťte se prosím přímo na jeho správce/podporu.
 +===== Nedojde mi email, dle podpory je ale doručen do mailboxu =====
 +Pro vyloučení problémů s email klientem, antivirem nebo přítomností viru na počítači
 +  - ukončete email klienta (Thunderbird, Outlook, ...)
 +  - pošlete email
 +  - zkontrolujte přes [[https://webmail.unihost.cz/|webmail]] zda je email doručen
 +Obvykle je email doručen během minuty, ale počítejte s rezervou a počkejte hodinu. Ve většině případů se potvrdí, že email je doručen - zobrazí se přes webmail a ztratí se až ve Vašem email klientu. Pak ověřte lokální pravidla pro doručování, filtrování, atd. Případně nechte počitač zkontrolovat na přítomnost viru.
  
-===== Zpráva byla odmítnuta jako spam, proč? ===== +===== Zpráva byla odmítnuta nebo označena jako spam, proč? ===== 
-Informace o důvodech jsou uvedeny ve vrácence a hlavičkách ''X-Spam-*''. Pro jejich vysvětlení nám je prosím přepošlete.+Informace o důvodech jsou uvedeny ve vrácence a hlavičkách ''X-Spam-*''. Pro jejich vysvětlení nám je prosím přepošlete. \\ 
 +[[http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx|Zkontrolute]] také zda [[sit-internet#jak-zjistim-svoji-ip-adresu|Vaše IP adresa]] není vedena na blacklistech.
  
 ===== Dostal jsem vrácenku zprávy kterou jsem neposílal ===== ===== Dostal jsem vrácenku zprávy kterou jsem neposílal =====
Řádek 36: Řádek 47:
 ''Received: from BAY112-W16 ([64.4.26.116]) by bay0-omc1-s27.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959); Wed, 5 Aug 2009 02:18:29 -0700'' \\ ''Received: from BAY112-W16 ([64.4.26.116]) by bay0-omc1-s27.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959); Wed, 5 Aug 2009 02:18:29 -0700'' \\
 ''Received: from [192.168.6.100] (r5ad159.net.upc.cz [86.49.37.159]) by camel.unihost.cz (Postfix) with ESMTPSA id 73A5C1048399; Fri, 18 Sep 2009 10:16:48 +0200 (CEST)'' \\ ''Received: from [192.168.6.100] (r5ad159.net.upc.cz [86.49.37.159]) by camel.unihost.cz (Postfix) with ESMTPSA id 73A5C1048399; Fri, 18 Sep 2009 10:16:48 +0200 (CEST)'' \\
-Pokud jste zprávu neposílal, bohužel falšování adresy odesílatele je snadné a někdo cizí z IP adresy viz ''Received'' použil Vaší emailovou adresu pro rozesílání spamu. Můžete kontaktovat se stížností správce sítě do které IP adresa patří, viz [[faq-2-customers#jak-zjistim-informace-o-cizi-ip-adrese|Jak zjistím informace o cizí IP adrese?]]. Boj proti spamu viz [[email#chodi-mi-mnoho-spamu|Chodí mi mnoho spamu]].+Pokud jste zprávu neposílal, bohužel falšování adresy odesílatele je snadné a někdo cizí z IP adresy viz ''Received'' použil Vaší emailovou adresu pro rozesílání spamu. Můžete kontaktovat se stížností správce sítě do které IP adresa patří, viz [[sit-internet#jak-zjistim-informace-o-cizi-ip-adrese|Jak zjistím informace o cizí IP adrese?]]. Boj proti spamu viz [[email#chodi-mi-mnoho-spamu|Chodí mi mnoho spamu]].
  
 ===== Report vrácenky jako spam ===== ===== Report vrácenky jako spam =====
Řádek 46: Řádek 57:
 B/ V DNS není nastaven primární mail server, pouze záložní (mx2.unihost). \\ B/ V DNS není nastaven primární mail server, pouze záložní (mx2.unihost). \\
  
 +===== Chyba Client ... blocked using bl.spamcop.net =====
 +''554 5.7.1 Service unavailable; Client host [x.x.x.x] blocked using bl.spamcop.net; Blocked - see http://www.spamcop.net/bl.shtml?x.x.x.x''
 +
 +IP adresa odesílatele je vedena na **black-listu SpamCop**. Všechny mail servery, včetně našich, využívající tento black-list, jako součást ochrany proti spamu, tedy blokují emaily z této IP adresy. SpamCop je znám jako solidní black-list a je uváděn v mnoha best-practices pro mail servery. Jeho použití nepovažujeme tedy za nevhodné.
 +
 +Věc musí vyřešit správce dotyčného IP rozsahu delistingem z black-listu.
 +
 +Na black-list se IP adresa nedostala jen tak, pravděpodobně její správce ignoroval stížnosti na podezření spamu z dotyčné IP adresy. Pokud je snaha věc řešit, stížnosti na SpamCop se vyřeší domluvou/smírem, bez eskalace IP adresy na black-list - naše zkušenost. 
 +
 +  * [[http://www.spamcop.net/bl.shtml|Vyhledávání v databázi SpamCop]]
 +  * Zjištění kontaktu správce IP adresy - po vyhledání na SpamCop klikněte na ''Trace IP'', zde by měla být //Reporting addresses//
 +===== SPF a Undelivered Mail Returned to Sender =====
 +Odesílatel v doméně s restriktivní SPF politikou dostane vrácenku typu "''Undelivered Mail Returned to Sender''" pro mail který odesílal, ale jinému příjemci (''To''; na 2. server). Pak mail byl přesměrován na 3. adresu na server s podporou SPF, ale bez změny adresy ''From'', takže 3. server odmítne zprávu, protože 2. server není oprávněn posílat zprávy pro doménu původního odesílatele. \\
 +odesílatel (SPF ok) -> To 2. server (SPF ok) -> redirect -> To 3. server (SPF KO - 2. server nemůže posílat zprávy pro tuto doménu).
 +<code>
 +<ja@seznam.cz>: host mx50.seznam.cz[77.75.77.47] said: 550 5.7.1 Sender Policy Framework of `vase-domena.tld' domain denied your IP address. (in reply to MAIL FROM command) 
 +</code>
 ===== Můžu posílat maily z Mail alias domény? ===== ===== Můžu posílat maily z Mail alias domény? =====
 Ano lze posílat maily z adres Mail alias domény. \\ Ano lze posílat maily z adres Mail alias domény. \\
Řádek 51: Řádek 79:
 V poštovním klientu tedy můžete nastavit FROM adresu na email alias domény. \\ V poštovním klientu tedy můžete nastavit FROM adresu na email alias domény. \\
 V případě použití našeho SMTPc.unihost jsou přihlašovací údaje shodné s loginem primární domény. \\ V případě použití našeho SMTPc.unihost jsou přihlašovací údaje shodné s loginem primární domény. \\
 +
 +===== Chyba Sender address rejected: not owned by user =====
 +''Failed to transport message. Message sending failed since the following recipients were rejected by the server: název-smtp-účtu (The server responded: "5.7.1 ‹jiny-email@domena.tld›: Sender address rejected: not owned by user muj-email@moje-domena.tld")'' \\ 
 +Poštovní klient vypíše uvedenou zprávu a neodešle email. Důvodem je jedna z nasazených ochran před rozesíláním spamu a zneužíváním emailových účtů, kdy nelze poslat email FROM z jiné adresy než byla použita pro přihlášení. \\
 +Řešením je, vytvořit si v poštovním klientu další SMTP účet kde jako login bude požadovaný email FROM (zde jiny-email@domena.tld). \\
 +Toto omezení neplatí pro [[#muzu-posilat-maily-z-mail-alias-domeny|použití aliasů]], lze tedy z muj-email@moje-domena**.cz** postlat také muj-email@moje-domena**.eu**, pokud je v administraci doména založena jako Mail alias. \\
 +===== Jak zobrazit hlavičky zprávy? =====
 +==== MS Outlook ====
 +  * [[https://support.office.com/cs-cz/article/zobrazen%C3%AD-z%C3%A1hlav%C3%AD-zpr%C3%A1v-internet-cd039382-dc6e-4264-ac74-c048563d212c|Zobrazení záhlaví zpráv]]
 +==== Mozilla Thunderbird ====
 +  * klávesová zkratka CTRL+u
 +  * z menu ''View'' -> ''Message Source''
 +  * v otevřené zprávě ''other action'' -> ''view source''
 +
 +===== SMS notifikace emailu =====
 +  * [[https://www.t-mobile.cz/podpora/nastaveni-sluzeb/internet-a-e-mail/nastaveni-sluzby-e-mail-do-sms|T-Mobile]]
 +  * [[http://pece.vodafone.cz/app/answers/list/c/140,244/a_id/794/|Vodafone]] - Jak nastavit upozornění na e‑maily přicházející do mé e‑mailové schránky?
 +
 +===== Nastavení automatické odpovědi =====
 +Automatickou odpověď můžete nastavit přes [[https://isp.unihost.cz/|ISPA]] administraci, po přihlášení Vašim emailem. Po přihlášení můžete změnit
 +  * Heslo
 +  * Doručení
 +  * Jméno
 +  * AutoReply = automatická odpověd
 +
 +===== Změna hesla emailu =====
 +Heslo můžete změnit přes [[https://isp.unihost.cz/|ISPA]] administraci, po přihlášení Vašim emailem a stávajícím heslem.
  
email.1290437840.txt.gz · Poslední úprava: 2010-11-22 15:57 autor: fuxa

Donate Powered by PHP Valid HTML5 Valid CSS Driven by DokuWiki